2021-07-23

Program zakłada wykorzystanie opasek telemedycznych w warunkach domowych,  do stałego pomiaru paramentów życiowych pacjenta, który przechorował COVID-19 oraz zapewnia możliwość zdalnego ich monitorowania.

Placówki POZ, które mają zawartą umowę z NFZ w zakresie świadczenia lekarza POZ i są zainteresowane udziałem w programie pilotażowym, powinny złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI), znajdującej się pod adresem: e-inwestycje.mz.gov.pl.

Dostęp do platformy wymaga założenia konta poprzez . Natomiast do złożenia wniosku należy dodatkowo posiadać 

Pytania dotyczące naboru należy kierować na adres .

Nabór będzie prowadzony do wyczerpania puli 1000 opasek przeznaczonych w ramach pilotażu. Ministerstwo Zdrowia  przewiduje możliwość wyboru placówek z całego kraju, przy uwzględnieniu kolejności zgłoszeń i pod warunkiem dostarczenia formularza zawierającego listę pacjentów spełniających kryteria programu.

 Placówki, które zostaną zakwalifikowane do programu, otrzymają opaski telemedyczne, które następnie udostępnią ozdrowieńcom, w celu ich zdalnego monitorowania.

Do działań finansowanych w ramach grantu należy prowadzenie monitoringu pacjentów używających opasek oraz wypełnienie ankiety za pośrednictwem platformy DOM. Za każdy tydzień monitoringu parametrów życiowych pacjenta placówka otrzyma 100 zł brutto.

Program wykorzystania opasek w telemedycynie został wprowadzony na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 lipca 2021 r. w zakresie wykorzystania opasek telemedycznych w podstawowej opiece zdrowotnej.

Program będzie realizowany w trzech etapach (zakwalifikowanie placówek POZ do programu, wykonywanie świadczeń z wykorzystaniem opasek telemedycznych oraz ewaluacja programu pilotażowego).

Realizacja projektów  potrwa 3 miesiące i zakończy się nie później niż 16 listopada 2021 r. Program Opaska Telemedyczna powstał w ramach programu Domowej Opieki Medycznej.